RTV Pančevo.

RTV Pančevo.

Radio Televizija Pančevo je preduzeće koje je registrovano za emitovanje televizijskog i radijskog programa. Radio Pančevo je počelo da radi u aprilu 1980. godine, TV Pančevo u decembru 1992. godine, dok je internet stranica RTV Pančevo prvi put postavljena 21. decembra 2009. godine.

Mogući skriveni zdravstveni rizici veštačkih zaslađivača

Dok smo svakodnevno bombardovani o opasnostima unosa šećera u organizam, stručnjaci upozoravaju na moguće skrivene zdravstvene rizike veštačkih zaslađivača dodatih u "zdravoj" hrani.

Naučnici Univerziteta u Koloradu naglasili su da niskokalorični sladoledi,  proteinske pločice i drugi proizvodi koji sadrže neke veštačke zaslađivače mogu povećati rizik od moždanog udara i oštećenja mozga. Eritritol, koji se često nalazi u aromatizovanim vodama i popularnim dijetalnim proizvodima, već je povezan sa problemima u varenju i srčanim smetnjama, a naučnici poručuju da čak i male količine ove supstance mogu izazvati zgrušavanje krvi i upalu, što potencijalno može povećati rizik od kardiovaskularnih problema poput srčanog i moždanog udara. 

Studija, koju je vodio stručnjak za vaskularno zdravlje profesor Kristofer DeSouza, obuhvatila je izlaganje ljudskih moždanih ćelija eritritolu u koncentracijama koje su slične onima u standardnim pićima bez šećera. 

“Naša studija doprinosi sve većem broju dokaza koji sugerišu da takozvani ‘sigurni’ nenutritivni zaslađivači mogu imati skrivene zdravstvene rizike”, rekao je profesor DeSouza a prenosi DailyMail.

Tokom studije, u roku od tri sata ćelije su pokazale jasne znakove upale i zgrušavanja a takođe su proizvodile znatno manje dušikovog oksida, odnosno molekula koji pomaže opuštanju krvnih sudova dok su povećale proizvodnju proteina koji sužavaju krvne sudove.

“U širem smislu, ako su vam krvne žile suženije i vaša sposobnost razgradnje krvnih ugrušaka smanjena, rizik od moždanog udara raste”, rekla je koautorka studije Oburn Beri.

Prema mišljenju američkih stručnjaka, dobijeni nalazi mogli bi objasniti i nagli porast prevremenih smrti usled kardiovaskularnih bolesti širom sveta u poslednjoj deceniji