26. septembra 2021.
Radio televizija Pančevo
Društvo Srbija Vesti

RTV-u nikad dosta državnog novca: Nova ulaganja sakrivena od očiju javnosti

Foto: 24sedam

Nije jasno kojim novcem su navodni radovi plaćeni.

Javna medijska ustanova Radio-televizija Vojvodine odavno je u velikim finansijskim problemima, ali to vrh ove medijske kuće, na čelu sa generalnim direktorom Miodragom Koprivicom i predsednikom Upravnog odbora Jovom Radićem, ne interesuje previše.

Kao što je 24sedam već pisao, država je Radio-televiziji Vojvodine izgradila novu zgradu veličine 17.000 kvadratnih metara, u koju je uloženo 3,9 milijardi dinara (33,2 miliona evra). Ipak, samo nekoliko redakcija ovog medija je prešlo u novu zgradu dok, prema rečima čelnih ljudi RTV-a nastavak preseljenja nije moguć bez nove tehničke opreme, ili barem njenog dela. Naravno, oni očekuju da i to finansira država.

Tako se na kraju ispostavilo da se vrh RTV-a konstantno hvali novom i skupom zgradom (koju je izgradila država, a ne oni), dok je pokrajinski servis i dalje prinuđen da NIS-u, kao i prethodne 22 godine, plaća izuzetno visoku kiriju za nekih 4000 kvadratnih metara u Sutjeskoj ulici – čak 19 hiljada evra mesečno, što virmanski, što preko kompenzacije.

Čelni ljudi RTV-a bi trebalo da znaju da jedino čime neka televizija može da se hvali je gledanost, kvalitet programa i profit što pod dirigentskom palicom Koprivice konstantno izostaje.

Novi “nepredviđeni radovi”

Kako 24sedam ekskluzivno saznaje, u međuvremenu su u novoj zgradi vršeni još neki radovi iako o tome nema ni reči na sajtu pokrajinskog javnog servisa gde se objavljuju javne nabavke. Takođe nije jasno kojim novcem su navodni radovi plaćeni.

Da li je rukovodstvo RTV-a zaista nesposobno da pored investicije od blizu 40 miliona evra preseli sve redakcije u novu zgradu ili je nova zloupotreba na delu, saznaće se vrlo brzo.

Miodrag Koprivica, Printscreen/Youtube/RTV Vojvodina

Naime, prema našim saznanjima, generalni direktor RTV-a Miodrag Koprivica nije želeo lično da potpiše ugovor o nepredviđenim radovima ali je insistirao da se radovi izvrše. Po svemu sudeći, nakon što je javnost saznala o katastrofalno lošem poslovanju medijske kuće na čijem je čelu i pored velike novčane pomoći iz budžeta, Koprivica pokušava da sakrije nova ulaganja u ovu kuću.

Da li generalni direktor ne želi da potpiše dodatne troškove zato što trpi pritisak Upravnog odbora na čelu sa Jovom Radićem pa zbog toga pritisak trpe i zaposleni RTV-a da potpišu situacije do kojih nije došlo, saznaćemo vrlo brzo.

Postavlja se i pitanje o kakvim se uopšte “nepredviđenim radovima” radi i da li je Upravni odbor saglasan sa novim ulaganjima? Takođe pitanje je zašto se radovi kriju. Ako je sve u skladu sa zakonom ne bi bilo potrebe da bilo šta bude tajno.

Već uložen ogroman novac

Podsetimo, RTV inače preživljava od zakonom utemeljenih prihoda – davanja iz budžeta (900 miliona dinara) i od naplate TV pretplate. Ove dve stavke čine 96 odsto prihoda. Za to vreme, od marketinških i drugih usluga, na primer 2019. godine, pokrajinski javni servis prihodovao jedva 77,6 miliona dinara (tek 49 miliona od televizijskih i radijskih oglasa), što čini manje od tri odsto ukupnih prihoda.

Pored nove zgrade koju je izgradila država, stručnjaci RTV-a su svoje potrebe za punim tehničko-tehnološkim opremanjem ovog prostora procenili na 12 miliona evra (bez PDV-a), uz kalkulaciju da je u novu zgradu moguće preneti do 20 odsto već postojeće opreme. Do sada su, međutim, dobili tek nešto više od trećine traženih sredstava – sredinom 2019. dobili su blizu pet miliona evra za prvu tranšu opreme i nju RTV već koristi.

Vrh RTV-a je, pored svih uloženih sredstava, za enterijersko opremanje nove zgrade prvo tražio čak 341 milion dinara (2,9 miliona evra). S obzirom na to da je ubrzo dobio negativan odgovor od Pokrajinske vlade, Koprivica je pristao da umanji sumu na, i dalje previsokih, 271 milion dinara (2,3 miliona evra). Kada država nije bila spremna da izdvoji ni ovaj iznos, generalni direktor RTV-a je po principu “daj šta daš” prihvatio 150 miliona dinara (1,2 miliona evra).

Jova Radić, rtv.rs

Ostalo je nerazjašnjeno kako to da je nameštaj za koji je prvo tvrdio da košta 2,9 miliona evra na kraju mogao da se kupi i za manje od polovine te sume i šta je vrh RTV-a planirao da uradi sa razlikom od 1,7 miliona evra.

Na sve to, ova medijska kuća ima ogroman broj zaposlenih dok, u isto vreme, konstantno beleži sve manju gledanost, što sve dovodi u pitanje opravdanost ovolikih troškova. 24sedam će obraditi svaku od ovih tema, jer javnost zaslužuje da zna na šta se troši novac iz budžeta Srbije.

Na čelu RTV-a, a trebalo bi da su u penziji

Da skandalima u RTV-u nema kraja govori i to što se Miodrag Koprivica sprema za obnovu mandata iako bi odavno trebalo da je u penziji. Naime, kako saznaje portal 24sedam on je rodjen 1951. godine.

Da je Koprivica jedini relikt iz doba JUL-a koji i danas jaše na budžetima srpskih gradjana svima je odavno jasno. Zbog čega u državi Srbiji, pored obrazovanih menadžera, dokazanih u ovoj branši penzioneri spremni na sve i dalje drže ključna mesta, pitanje je za upravni odbor kojim predsedava njegov još stariji kolega (penzioner) dr Jova Radić koji je rođen 1949. godine.

Izvor: 24sedam

Related posts

Ministar Nedimović i sekretar Božić u poseti Barandi i Idvoru

Ivana Bogdanovski

Rumunska ambasada proslavila nacionalno ujedinjenje

Nikoleta Dragaš

Većina učenika Mašinske škole prvi put dala krv

Jasmina Petkovic

Ostavite komentar

Ovaj sajt koristi kolačiće da bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Za detalje pogledajte uslove korišćenja. Prihvatam Više informacija