18. juna 2021.
Radio televizija Pančevo
Društvo Južni Banat Najvažnije

Zdrava ishrana u vreme posta

Posna hrana reguliše krvni pritisak i smanjuje nivo masnoća u krvi. Ipak, važno je da prilikom posta nema izladnjivanja i neophodno je da bude uz konsultaciju sa lekarom, posebno ukoliko imate zdravstvenih problema. Doktorka Radmila Jovanović specijalista za ishranu u Zavodu za javno zravlje objasnila je kako izgleda zdrav doručak.

Post je počeo. Osnovno pravilo posta je uzdržavanje i umerenost u svemu, pa i u hrani. U vreme posta se ne jede većina namirnica životinjskog porekla: meso, mleko, mlečne prerađevine i jaja. Riba je dozvoljena, ali u određenim danima. Posna hrana reguliše krvni pritisak i smanjuje nivo masnoća u krvi. Ipak, važno da nema  izladnjivanja posebno ukoliko imate zdravstvenih problema. Doktorka Radmila Jovanović specijalista za ishranu u Zavodu za javno zravlje objasnila je kako izgleda zdrav doručak.

– Ukoliko je dan kada se jede riba onda doručak može da bude proja bez jaja. Može da bude neka riblja konzerva i čaj. Ukolko nejedete ribu možete posnu proju uz ajvar. Ono što je važno reći da nepreterujete sa testom slatkim namazima, tipa margarin i džem ili med. Za one koji neposte je kriška hleba ili dve sa mladim sirom prilogom od povrća i salata neka, da se popije jogurt ili čaj. Može da se jede i suhomesnato ali da bude kvalitetno. Ako imate domaću šunku onda bolje tanje parče nego neki industrijski proizvod.Moram da kažem da to mora da bude ograničeno i da se vodi računa o količini soli, kaže doktorka Radmila Jovanović specijalista za ishranu u Zavodu za javno zravlje.

Sve popularnije je jesti za doručak žitarice odnosno musli koji je često obogaćen i suvim voćem i košštunjavim plodovima.

– Jako su dobre pahuljice za doručak ko nema problema sa težeinom može da obogati i sa suvim voćem, može se dodati sveže voće. Neki to jedu sa sokom, vodom ili jogurtom, nepreporučujem da kupuju gotove kaše, već pahuljice zbog dijetnih vlakana one kada odstoje i nabubre pa je veća sitost imaju dobar način za pražnjenje creva i odlaganje narednog obroka. Za osobe koje imaju povećane trigliceride, koji imaju šećer i problem sa metabolizmom savetujem da koriste maslinovo ulje, ne suncekrotovo i mast, ističe doktorka Radmila Jovanović specijalista za ishranu ZZJZ.

Formula za dobro zdravlje i vitku liniju kao i za post je umerenost u jelu. Najbolje je sve sami da pripremate, jer onda sigurno znate sve sastojke  nema prikrivenih šećera, masnoća i drugih dodataka koji loše utiču na naše zdravlje. 

Related posts

Uzgoj lekovitog i začinskog bilja u Bavaništu

Vanja Vićentić

Grad Beograd poklonio Kosovskoj Mitrovici kamion za čišćenje snega

Zorana Stekovic

Dobrovoljni davaoci krvi u humanoj misiji ispred KC Pančevo

Jasmina Petkovic

Ostavite komentar

Ovaj sajt koristi kolačiće da bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Za detalje pogledajte uslove korišćenja. Prihvatam Više informacija