27. septembra 2021.
Radio televizija Pančevo
Društvo Južni Banat Najvažnije

Zdrava ishrana u vreme posta

Posna hrana reguliše krvni pritisak i smanjuje nivo masnoća u krvi. Ipak, važno je da prilikom posta nema izladnjivanja i neophodno je da bude uz konsultaciju sa lekarom, posebno ukoliko imate zdravstvenih problema. Doktorka Radmila Jovanović specijalista za ishranu u Zavodu za javno zravlje objasnila je kako izgleda zdrav doručak.

Post je počeo. Osnovno pravilo posta je uzdržavanje i umerenost u svemu, pa i u hrani. U vreme posta se ne jede većina namirnica životinjskog porekla: meso, mleko, mlečne prerađevine i jaja. Riba je dozvoljena, ali u određenim danima. Posna hrana reguliše krvni pritisak i smanjuje nivo masnoća u krvi. Ipak, važno da nema  izladnjivanja posebno ukoliko imate zdravstvenih problema. Doktorka Radmila Jovanović specijalista za ishranu u Zavodu za javno zravlje objasnila je kako izgleda zdrav doručak.

– Ukoliko je dan kada se jede riba onda doručak može da bude proja bez jaja. Može da bude neka riblja konzerva i čaj. Ukolko nejedete ribu možete posnu proju uz ajvar. Ono što je važno reći da nepreterujete sa testom slatkim namazima, tipa margarin i džem ili med. Za one koji neposte je kriška hleba ili dve sa mladim sirom prilogom od povrća i salata neka, da se popije jogurt ili čaj. Može da se jede i suhomesnato ali da bude kvalitetno. Ako imate domaću šunku onda bolje tanje parče nego neki industrijski proizvod.Moram da kažem da to mora da bude ograničeno i da se vodi računa o količini soli, kaže doktorka Radmila Jovanović specijalista za ishranu u Zavodu za javno zravlje.

Sve popularnije je jesti za doručak žitarice odnosno musli koji je često obogaćen i suvim voćem i košštunjavim plodovima.

– Jako su dobre pahuljice za doručak ko nema problema sa težeinom može da obogati i sa suvim voćem, može se dodati sveže voće. Neki to jedu sa sokom, vodom ili jogurtom, nepreporučujem da kupuju gotove kaše, već pahuljice zbog dijetnih vlakana one kada odstoje i nabubre pa je veća sitost imaju dobar način za pražnjenje creva i odlaganje narednog obroka. Za osobe koje imaju povećane trigliceride, koji imaju šećer i problem sa metabolizmom savetujem da koriste maslinovo ulje, ne suncekrotovo i mast, ističe doktorka Radmila Jovanović specijalista za ishranu ZZJZ.

Formula za dobro zdravlje i vitku liniju kao i za post je umerenost u jelu. Najbolje je sve sami da pripremate, jer onda sigurno znate sve sastojke  nema prikrivenih šećera, masnoća i drugih dodataka koji loše utiču na naše zdravlje. 

Related posts

Nezaposleni, imate vremena do kraja septembra da nađete posao!

Jasmina Petkovic

Predsednik Vučić danas sa izaslanikom kralja Bahreina

Vanja Vićentić

Servisne informacije za 4. mart

Zorana Stekovic

Ostavite komentar

Ovaj sajt koristi kolačiće da bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Za detalje pogledajte uslove korišćenja. Prihvatam Više informacija