2. avgusta 2021.
Radio televizija Pančevo
Politika Vesti

VUČIĆ NA POSTAVLJANJU KAMENA TEMELJCA ZA IZGRADNJU INTERMODALNOG TERMINALA: Ovo je uslov bez koga ne možemo da idemo napred

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je danas svečanom postavljanju kamena temeljca za izgradnju intermodalnog terminala u Batajnici.

Svečanost polaganje kamena temeljca je počela u 11 i 30 sati.

Polaganju kamena temeljca pored predsednika Vučića prisustvuju i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, ministarka za evropske integracije Jadranka Joksimović, šef Delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, kao i zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Foto: Printscreen YouTube/ Tanjug News Agency official

Na početku svečanosti pušten je snimak na kojem se vidi kako će terminal izgledati kada se izgradi.

Foto: Printscreen YouTube/ Tanjug News Agency official

Nakon toga okupljenima se obratio ambasador EU u Srbiji Sem Fabrici, a zatim ministarka Joksimović.

OVO SRBIJI MNOGO ZNAČI

Vučić je rekao da će intermodalni terminal mnogo značiti Srbiji.

– Ovo je uslov bez koga ne možemo da idemo napred – istakao je Vučić i dodao da Beč ima tri ovakva terminala.

Foto: Printscreen YouTube/Tanjug News Agency official

Kako kaže, na terminalu će raditi značajan broj ljudi i nada se da ćemo imati bar tri puta više kamiona na ulicama nego danas.

Vučić se zahvalio podršci Evropske Unije na ovom projektu i istakao da je ona uložila veliki novac u ovaj projekat.

Nakon obraćanja predsednika Srbije simbolično je postavljen kamen temeljac za terminal.

Foto: Printscreen YouTube/Tanjug News Agency officialhttps://www.youtube.com/embed/FyfOnfUWLZU

SVE O INTERMODALNOM TERMINALU

Na intermodalnom terminalu, će se ukrštati trase teretnih vozova, kamiona i brodova.

Terminal u Batajnici biće drumsko-železnički čvor koji ce omogućiti da roba i proizvodi u Srbiju stižu brže, kvalitetnije i ekonomičnije, kao i da se visoki logistički troškovi, uračunati u cene proizvoda, približe evropskom nivou.

Kompleks intermodalnog terminala i logistickog centra prostiraće se na ukupno 82,5 hektara, na prostranoj zaravni između železničke stanice Batajnica i autoputa E75.

Kapacitet intermodalnog terminala biće 80.000 kontejnera.

To će biti ne samo prvi intermodalni terminal u Srbiji već i Zapadnom Balkanu koji će omogućiti da se smanje logistički troškovi prevoza robe.

Projekat je predviđen kroz realizaciju IPA sredstava (ukupne vrednosti 15,5 miliona evra), dok će se nabavka opreme i tehnička pomoć operateru ukupne vrednosti 2,9 miliona evra finansirati iz budžeta Republike Srbije.

Izvođač je austrijska firma Sstrabag, nadžor Eptisa, a projektant konzorcijum “Egis International/City net”. Ugovor za izgradnju intermodalnog terminala (FIDIC Yellow Book – izrada projektne dokumentacije i izvođnje radova), potpisan je 14. oktobra 2019. sa kompanijom Sstrabag ukupne vrednosti 14,46 miliona evra.

Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Intermodalni terminal se gradi u okviru Nacionalnog programa javne železničke infrastrukture za period od 2017. do 2021. godine. Izgradnjom intermodalnog terminala u Beogradu podstiče se razvoj savremenog kombinovanog transporta kroz povećanje učešća železnice i stvaranjem partnerskog odnosa sa drumskim transphortom. Na taj način ce želznica postati konkurentnija na tržištu, istovremeno pratiće sve buduće tendencije u transportu korišćenjem savremenih tehnologija.

Rok za izvođenje je 30 meseci od početka radova, računajući i dodatnih 12 meseci za reklamaciju izvedenih radova. Projekat obuhvata radove, nadžor nad izgradnjom, nabavku opreme i tehničku pomoć terminalnskom operateru. Radovi obuhvataju izgradnju pristupnih drumskih i železničkih saobraćajnica, površina za skladištenja i manevrisanje i administrativnog objekta sa parkingom za teretna vozila.

Lokacija u Batajnici izabrana je zbog ukrštanja železnickog i drumskog Koridora 10, kao i blizine aerodroma “Nikola Tesla”. Predviđeno je da tu stižu vozovi sa kontejnerima iz jadranskih luka i evropskih centara, gde će se pretovarati i skladištiti i kamionima distribuirati do krajnjih korisnika. Terminal će se sastojati od dva pretovarna koloseka za kontejnere i jedan dodatni kolosek za lokomotivu, saobraćajne trake za prolaz kamiona i kontejnerskog skladišta. Imaće i carinski magacin, postrojenje za održavanje, administrativno-kontrolnu i carinsku zgradu. Inače u dvadesetak zemalja Evrope ima ukupno oko 350 terminala.

Related posts

Izgubljenost u virtuelnom svetu – bolest modernog doba

Nikoleta Dragaš

Lončar: Mere na granici zavisiće od epidemiološke situacije

Mirjana Popović

U Srbiji 69 novih slučajeva koronavirusa

Katarina Popović

Ostavite komentar

Ovaj sajt koristi kolačiće da bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Za detalje pogledajte uslove korišćenja. Prihvatam Više informacija