Stari most se zatvara u četvrtak

PANČEVO, 17. jun 2014. (TV Pančevo) – Stari most na Tamišu se zatvara u četvrtak od 8 sati ujutru, i za vozila i za pešake. Počinju radovi na njegovoj rekonstrukciji, koji će trajati do sredine novembra. Za saobraćaj ka Beogradu i od Beograda koristiće se most preko prevodnice.

Tokom radova, koji počinju u četvrtak, 19. juna, i koji će trajati do 15. novembra na starom mostu, rekonstruisaće se prilaz od Pančeva, sam most i deo ka Beogradu iznad kubika. Na čeličnoj konstrukciji mosta biće zamenjeni svi dotrajali delovi, a posle čišćenja rđe, predviđeno je farbanje. Postaviće se i novi asfalt, a biće zamenjena i izolacija.

- Radiće se oslonci mosta kompletno, sanacija betonskog dela mosta prema Beogradu. Na nasutom delu, prema Pančevu, radi se kruna nasipa, pešačke staze, zamena slivnika, kako bi se voda eliminisala sa mosta, i na kraju izolacija i asfalt, objasnio je Đurica Resanović, JP „Direkcija“.

Most će zajedno rekonstruisati „Vojvodinaput“ iz Pančeva i „Mostogradnja“, kao i „Lever inženjering“, koji je zadužen za radove na izolaciji mosta. Dok budu trajali radovi, most će biti zatvoren za saobraćaj i vozila i pešaka.

- Molim građane za strpljenje jer moramo da zatvorimo most. Biće ceo u skelama. Ne postoji način da se prolazi jer neće biti bezbedno. Bitno je da završimo u roku koji je dogovoren, rekao je Živorad Mirković, direktor a. d. „Vojvodinaput“.

Problema sa snabdevanjem Grada vodom neće biti za vreme popravke, iako jedna od dve cevi kroz koje voda dolazi iz fabrike za prečišćavanje vode prolazi baš ispod mosta. „Vodovod i kanalizacija“ nisu planirali nikakve radove za to vreme, kazao je Draško Stojić, zamenik direktora JKP-a „Vodovod i kanalizacija.

- Ne bi trebalo da bude problema sa snabdevanjem vodom. Cev ostaje u funkciji, kazao je Draško Stojić, JKP „Vodovod i kanalizacija“.

Most preko Tamiša je poslednji put rekonstruisan 2002. godine, odnosno pre dvanaest godina. Projekat rekonstrukcije urađen je 2011, a izmenjen i dopunjen pre dve godine, tj. 2013, kada je i planirano da počne rekonstrukcija, koja je odložena zbog nedostatka sredstava. Pošto je i bilo krajnje vreme da se pristupi radovima, Grad je ove godine za taj posao morao da se zaduži sa 100 miliona dinara.

- Zašto to radimo? Zato što je ugrožena bezbednost učesnika u saobraćaju duže vreme na tom mostu. On je od velikog značaja za Grad jer se kompletan tranzit putničkog saobraćaja odvija preko njega. Na njemu je duže vreme ograničenje brzine na 30 km/h i ukupne nosivosti do 30 t, naglasio je Nenad Stanojević, direktor JP-a „Direkcija“.

Planirano je da rekonstrukcija starog mosta košta oko 84 miliona dinara. Ali pravo stanje u kojem je biće poznato kada se ukloni asfalt i most „otkrije“.